Jump to content
dan@

"צל של אמת-רוצח כביש החוף" -HOT8

Recommended Posts

שלום רב, 

החל מתאריך 6.7.2019 עולה העונה שנייה של סדרת הדוקו "צל של אמת" - "צל של אמת: רוצח כביש החוף". 

אשמח אם הסדרה תסוקר ותעלה באתר. 

פירוט על העונה: 

בשנות ה-70 וה-80 נאנסו ונרצחו שורה של בחורות צעירות לאורך כביש החוף, בנסיבות דומות מאוד. המאפיינים המשותפים לרציחות הובילו אותנו, כמו גם את המומחים איתם התייעצנו, למסקנה שכל המקרים, או לפחות רובם, בוצעו על ידי רוצח אחד שמעולם לא נתפס – רוצח כביש החוף. האם כיום, 40 שנה לאחר מכן, ניתן לעלות על עקבותיו של הרוצח הסדרתי האכזרי והמסוכן ביותר שפעל בישראל? על שאלה זו תנסה הסדרה, בת 4 הפרקים, לענות.
מבין המקרים שבהם הסדרה עוסקת, המפורסם ביותר הוא ללא ספק הרצח של החיילת רחל הלר. באוקטובר 74' חזרה רחל מתל אביב לבסיס שבו שירתה בחיפה. למחרת בבוקר נמצאה גופתה בחולות קיסריה, ערומה לחלוטין למעט רצועת חזייה שכרוכה סביב צווארה. הרצח זעזע את המדינה כולה, והלחץ הציבורי הוביל בסופו של דבר למעצרו של עמוס ברנס, צעיר עכואי שהיה מיודד עם המנוחה. לאחר 3 ימי חקירה בלבד, ברנס הודה ברצח ואף שחזר אותו אל מול המצלמות, והודאתו הובילה לכך שהורשע בכל הערכאות המשפטיות.

עם זאת, בדומה לפרשת זדורוב, גם במקרה ברנס נותר הציבור עם ספקות באשר לאשמתו. לרבות הימים התגלה כי חוקריו של ברנס הכו אותו על מנת לחלץ ממנו הודאה, והוא שוחרר כעבור 8 שנות מאסר בזכות התערבותו של נשיא המדינה. במשך 18 שנה ברנס חי במצב פרדוקסלי - הוא היה אדם חופשי אך עדיין אשם ברצח מבחינה משפטית. כל בקשותיו למשפט חוזר נדחו, עד לבקשה הרביעית שהתקבלה והובילה לזיכויו ב-2002, כמעט 30 שנה לאחר הרשעתו המקורית. סיפורו של ברנס ממחיש עד כמה מערכת המשפט מתבצרת בעמדותיה ולא מוכנה להכיר באפשרות שהיא טועה, בדומה לסיפור זדורוב.
ההקלטה שנחשפת כאן לראשונה, והיא רק קצה הקרחון של הגילויים החדשים שיובאו בסדרה, מתעדת שיחה בתא המעצר בין עמוס ברנס לבין אחיו שמעון, שנעצר גם הוא כחשוד בגין סיוע לרצח (לאחר מכן הוא שוחרר ונוקה מכל חשד). בשלב זה, עמוס ברנס טרם התייעץ עם עורך דין, ובהקלטה נדירה זו שמעולם לא פורסמה ניתן לשמוע אותו מסביר לאחיו מדוע הוא הודה, ומספר לראשונה על כך שהחוקרים הכו אותו, וכל זאת מבלי שהשניים מודעים לכך שמקליטים אותם. זו אולי הראייה החזקה ביותר לחפותו של ברנס.

נציין כי יוצרי הסדרה "צל של אמת 2: רוצח כביש החוף" עובדים בשיתוף פעולה מלא עם משפחות הקורבנות, שהתראיינו לסדרה, וכן עם משטרת ישראל, שהחליטה לפתוח מחדש את תיקי הרצח בעקבות החומרים שהבאנו בפניהם, ולעבוד יחד איתנו בכוחות משותפים על מנת לנסות להגיע לחקר האמת ולמצוא אחת ולתמיד את רוצח כביש החוף.


טריילר:

https://www.youtube.com/watch?v=XLOgIYvn7S8

בברכה, 

שיתוף נושא זה


קישור לנושא
שיתוף באתרים אחרים

יש להרשם או להתחבר על מנת להגיב

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

הירשם לחשבון חדש בקהילה שלנו. זה קל!

Register a new account

התחברות

משתמש קיים? התחבר כאן.

Sign In Now

×